Monday, October 22, 2018

Spontan dag - Spontaneous Day

I går, søndag, var der en del ting, som jeg havde planlagt at gøre før søndagsmiddagen, så jeg var i gang fra morgenstunden.

På vej ned for at handle ringede min telefon, og største favorit person spurgte, om jeg var begyndt på middagen, for hvis jeg ikke var, ville han høre, om jeg ville med hele favoritfamilien i Tivoli? Om jeg ville! Jeg smed alt, jeg havde i hænderne, og vi tog afsted med s-tog til København.

Tivoli var dejligt, og til trods for at det var søndag, var menneskemængden behagelig. Ikke så mange, at man ikke kunne komme rundt, og tilstrækkeligt mange til at det var hyggeligt.

Favorit-storebror (og Far) prøvede to forlystelser og ellers var det den store legeplads, der trak. Det blev også til et 15 minutters teaterstykke, lige passende for et ungt publikum.

Der var medbragt lidt at spise hjemmefra, så der var ikke behov for at købe noget tilfældigt, og hjemturen startede med noget nem mad i en fastfood restaurant og en is bagefter, og så var det tid til at tage toget hjem igen - som også var en oplevelse.

Den tur fik mig til at tænke på 2 ting:

  1. Man behøver ikke at købe sig fattig i forlystelser og slik for at få en dejlig tur, og
  2. Planer er gode, men samvær er bedre, og her til morgen har jeg kigget på de ting, jeg havde planlagt at gøre i går - og de er såmænd ikke så vigtige.

Konklusion: At være sammen med dem, man elsker, er vigtigere end alt andet.

Rasmus Klump Teater i Tivoli - Childrens Theater in Tivoli

Yesterday, Sunday, I had some plans, which I wanted to execute before Sunday dinner, so I got going from early morning.

On my way to go shopping, my phone rang, and Biggest Favorite Person asked, if I had started making dinner, because if I hadn't, he wanted to know, if I wanted to join the Favorite Family on a trip to Tivoli? If I would! I dropped everything, and we went by the subway to Copenhagen.

Tivoli was lovely, and even though it was Sunday, there were exactly so many people, that it felt good. Not too many, not too little, so it was easy to get around.

Favorite Big Brother (and Daddy) tried two rides, and otherwise the big, free playground was the attraction. We also saw a 15 minutes theater show, exactly long enough for the young audience.

We had brought a bit of food, so there were no need to buy anything, and the trip back started with some easy food in a restaurant followed by an ice cream, and then it was time to head home by train, which also was an experience.

That trip made me think of two things:

  1. You don't have to buy yourself poor in rides and candy to have a nice trip, and
  2. Planning is good, but being together is better, and this morning I took a look at the plans, I had for Sunday - and they aren't actually that important.

Conclusion: Being together with the ones you love is more important than anything else.

No comments:

Post a Comment