Friday, August 17, 2018

Tøjdilemma - Clothes Dilemma

Jeg har det tøj, som jeg har brug for, og jeg er normalt ikke i tvivl om, hvad jeg skal have på, for 90%  af det passer sammen. Så det er ret let.

Men ca. én gang hvert andet år har jeg alligevel et tøjdilemma. Nemlig, når jeg bliver inviteret til noget specielt. Noget helt specielt.

Jeg skal til en stor fest i udlandet næste måned, og jeg ved, at alle er festklædte i langt højere grad, end vi gør her til lands.

Jeg vil godt købe nyt tøj, men jeg vil ikke have dødt tøj hængende i mit skab. Død tøj er tøj, som bliver brugt én gang. Jeg synes, at det er spild.

Jeg går ikke i kjole. Jeg ser underlig ud i kjoler! Så det skulle være bukser og en overdel, og jeg har brugt flere dage på at drøne rundt og se på og prøve tøj. Alt i denne sæson er blomster og boho-chic (bohemian chic med hippie trends - jeg måtte selv lige slå det op!), og jeg kommer til at ligne udgangen til vinterhaven i en svejende kjole med blomster! Så mange blomster på et sted! Og hvad gør man så?

Jeg prøver at være tro mod sig selv og alligevel opfylde fest-indsatsen. Det blev til en helt enkel mørkeblå løst hængende overdel i knitrende glat bomuld og et par matchende slanke bukser med en fin detalje ned langs benet. De vil blive sat sammen med mine mest prangende smykker og mine festsko - og en gang læbestift!

Så føler jeg mig tilpas, og hvis jeg gør det, er jeg klar til at feste, og samtidig har jeg tøj, som vil blive brugt rigtig meget senere, fordi det er så anvendeligt.

Kommer jeg til at ligne de andre? Nej, men jeg ligner en god version af mig selv!




I have the clothes, I need, and normally, I am not in doubts about what to wear, because 90% of my clothes match. So that is easy.

But approx. once every second year I get a clothes dilemma. That is, when I get an invitation for something special. Very special.

I am going to a big party abroad next month, and I know, that everybody will be dressed up far more, than we do here in Denmark.

I will buy new clothes, but I don't want to have any 'dead' pieces hanging in my closet. Dead clothes is something, which will be used once. I think, that it is waste.

I don't wear dresses. I look weird in dresses! So it had to be a pair of pants and a top, and I have spent several days running around looking at and trying on clothes. Everything this season is something with flowers and/or hobo chic (bohemian chic with hippie influences - I had to look it up myself!). In something like that I look like the entrance to the conservatory! So many flowers in one place! So what to do?

I stay true to myself and make an effort to fill the party-mood. It became a very simple dark blue a-line top in crisp cotton and a pair of matching slim pants with a elegant detail down the leg, which will be put together with my biggest and most glittery jewelry, my party shoes - and some lipstick!

Then I feel good, and if I do that, then I am ready to party, and at the same time I have clothes, which will be used a lot at other occations, because it is so versatile.

Will I look like the others? Probably not, but I will look like a good version of myself!

No comments:

Post a Comment