Monday, July 9, 2018

Brug hvad du allerede har - Use What You Already Have

Det kan godt betale sig at kigge rundt i gemmerne, når man står med et problem, som man skal have løst. Man har ofte allerede, hvad der skal bruges.

Jeg blev irriteret over, at olien, som jeg bruger til at fjerne min øjenmakeup, altid lavede fedtede rander, som spredte sig ud over hele hylden i mit toiletskab, men jeg vidste ikke rigtig, hvad jeg skulle gøre ved det.

Indtil jeg tænkte mig om. Jeg har en lille olivenskål, som passer i bredden af skabet, og nu står olien der sammen med to andre ting, der også kan fedte. Så behøver jeg ikke tømme skabet, hver gang der er olierander. Jeg kan bare vaske skålen.

Jeg lancerer ikke det her som en genial ide, for det er jo virkelig en lav-praktisk løsning. Men ofte ligger vi allerede inde med ting, der kan løse opbevaringsproblemer.

Næste gang du har et irritationsmoment eller et praktisk problem i dit hjem, så overvej om der ikke allerede findes en løsning inden for husets vægge, i stedet for at gå ud og bruge penge på noget, som ikke fungerer bedre.


It might pay off to look in your own hideaways, when you have a problem to solve. Often you already have, what you need.

I was quite annoyed with the oil, I remove my eye makeup with. It always left sticky circles, which would spread all over the shelf of the bathroom cabinet. But I didn't quite know, what to do with it. Until I gave it a second thought. 

I have a small olive plate, which has the perfect width of the cabinet, and now the oil and two other sticky creams are placed in the plate. Then I don't have to empty the whole shelf, every time I see oil circles. I can just wash the plate.

I am not launching this as a brilliant idea, because it is really a low-practical solution. I am just saying, that most of the time we already have the solution within your own homes.

So the next time you find something, which irritates, or you have a practical problem, then consider looking around instead of going out buying something, which doesn't work any better.

No comments:

Post a Comment