Wednesday, April 18, 2018

DIY hårbøjle - DIY hårbøjle

I årevis har jeg brugt den samme hårbøjle, når jeg tager makeup på. Ikke fordi jeg gør meget af den slags, men en gang dagligt - om morgenen - putter jeg lidt i hovedet, så jeg ser lidt friskere ud. Det skal så indrømmes, at det må holde hele dagen, for jeg gør ikke mere ved det. Jeg tror ikke, at jeg ser mig selv i spejlet mere end den ene gang, med mindre jeg skal ud om aftenen. Ikke fordi jeg ikke har lyst til at se mig selv i spejlet, jeg får ingen traumer over det, men fordi... det gør jeg altså bare ikke.

Den hårbøjle har været med mig længe, og sådan en bliver lidt ulækker med tiden. Det kan ikke undgås, når man tager den af, og hånden stadig er lidt cremet.

Men hvorfor ikke bare købe en ny. Af to grunde. Den første er, at den ikke klemmer bag ørerne. Det kan jeg bare ikke klare. Der er ikke noget, der skal klemme bag mine ører. Derfor kan jeg heller ikke holde hår på plads med solbriller. Ærgerligt, men sådan er det. Den anden grund er, at gode ting skal have en ny chance.

Så hvad gør man, når den nu trænger til udskiftning? Man flår stoffet af og sætter bånd fra sykassen på, og vupti! Ny hårbøjle med den gamle hårbøjles kvaliteter.

Intet er spildt. Alt er vundet.



For years I have used the same hairband, when I put on makeup. Not because I do a lot of that stuff, but once a day - in the morning - I put a bit on, so I look a little more fresh. I have to admit, that it has to stay all day, because I don't refresh it. I don't think, that I look in the mirror more than this, unless I go out at night. Not because I don't want to look in the mirror, I have no traumas about it, but because... I just don't.

That hairband has been with me for so long, and these things become a bit disgusting over time. You cannot avoid that, when you take if off, and the hand still is a bit creamy.

But why not buy a new one. For two reasons. The first thing is, that it doesn't hurt behind my ears. I cannot handle that. Nothing is going to hurt behind my ears. That's why I cannot hold my hair back with my sunglasses. Not stylish, but that's the way it is. The other reason is, that good things should have a second chance.

So what do you do, when it needs replacement? You rip off the covering and put on a ribbon found in the sewing box and voila! New hairband with the qualities of the old one. 

No waste. All gain.

No comments:

Post a Comment