Friday, August 4, 2017

Overlagt shopping - Deliberate Shopping

Som jeg sagde for ganske få dage siden, fatter jeg ikke mode, og det gør jeg stadigvæk ikke. Men jeg forsøger at gøre nogle gode valg.

Favoritfamilien holder barnedåb denne måned, og den danske sommer kan være lunefuld, så jeg har bestemt mig for at tage en bluse på, der også kan bruges som en jakke. Så kan jeg knappe op, hvis det bliver varmt.

Det kræver selvfølgelig, at jeg har en top på nedenunder, og sådan en har jeg købt. Jeg gennemgik dem, jeg havde og kom til konklusionen, at de faktisk var lidt ynkelige!

Min nye top er en Rosemunde, og nej, jeg er ikke sponsoreret. Toppen er uden pynt, men de findes også med den sødeste blondekant og i mange farver. De er vellavede, behagelige, anvendelige, og så holder de sig pæne meget, meget længe. Desuden er de ikke vanvittigt dyre og er lavet af 70% silke og 30% bomuld. Så hvad skulle man dog kunne klage over?

Det er en god fornemmelse at komme hjem med noget, man på forhånd ved, er godt.

p.s. - og nu må jeg gennemgå mine gamle toppe med friske øjne og se, om der er flere 'ynkelige' eksemplarer og finde ud af, om de er så brugte, at man ikke en gang kan være bekendt at aflevere dem i genbrugsshoppen. Men hvis det er sådan, så må man jo sige, at de har gjort deres job!




As I said a couple of days ago, I don't get fashion, and I still don't. But I try to make good choices.

The Favorite Family is having a christining for Favorite Baby this month, and as the Danish summer is rather unpredictable, I have decided to wear a blouse, which also can be used as a jacket. Then I can unbotton it, if it gets too hot.

Of course that demands that I wear a top underneath, and I have bought one. I went through the ones I had and came to the conclusion, that they actually are rather 'pathetic'.

The new top is a Rosemunde, and no, I am not sponsered. The top is quite simple, but you can also get them with the sweetest lace trimmings and in a lot of colors. They are well made, comfortable, very versatile, and they stay nice looking for a very long time. Furthermore they are not very expensive and are made of 70% silk and 30% cotton. What's to complain about!

It is a good feeling to bring something home, which you beforehand know, is good!

p.s. - and now I have to go through all my tops with fresh eyes and find out, if there are more 'pathetic' ones, and find out, if they are so worn down, that you cannot even give them to the second hand shop. But if that's the way it is, then you can of course say, that they have done their job!

No comments:

Post a Comment