Friday, March 31, 2017

Hvis man lever i et slot... - If You Live in a Castle...

Hvis man bor på et slot, er det ikke et problem at have store planter. Jeg elsker grønne planter! Jeg elsker også en finger philidendrun! - og det er ikke for ingenting, at den hedder Monstera Deliciosa. Nu ved jeg ikke, om det har noget med sagen at gøre :-) men den gror sig faktisk til monsterstørrelse.

Så hvis jeg boede på et slot, ville jeg have ladet den gro. Så havde den fået en stue for sig selv. Men det gør jeg ikke. Jeg bor på 62 kvadratmeter, så jeg måtte gøre kort proces, da den væltede ud af potten her til morgen.

Og det gjorde ondt. Jeg kan næsten ikke få mig selv til at klippe og smide ud. Men sådan er livet i en lille lejlighed også.

Man må hele tiden priotere, hvad der er vigtigst - og det er egentlig ok. Jeg har taget en stikling, og den skal nok sætte rødder. Så kan vi - planten og jeg - begynde forfra med plads til os alle.

Rigtig god weekend til jer. Nyd solskinnet!




If you live in a castle, it isn't a problem having big plants. I love green plants! I also love a Monstera Deliciose. Now I don't know, if it has anything to do with the name :-) but it actually grows into monster size.

So if I lived in a castle, I would let it grow. Then I would have given it a room all by itself. But I don't. I live in an approx 650 square foot place, so I had to take a decision, when it fell out of the pot this morning.

It hurt. I almost cannot make myself cut a plant and toss the rest. But that is life in a small space.

You have to prioritize, what is important - and it is in fact ok. I have taken some cuttings, and it will make roots. So we - the plant and I - can start over again with space for all of us.

Have a great weekend. I hope that you all have lovely sunshine, as we have.

No comments:

Post a Comment