Monday, November 14, 2016

Ind- og udlisten - The In and Out List

Det bliver en lang smøre denne gang, for der er mange ting, som røget ud! Hvorfor der lige nu er så mange ting, kan jeg faktisk ikke svare på. Det er bare blevet sådan. Der er ting, der er blevet erstattet med andre, og der er også kommet nye ting ind i huset.

På udlisten

En motions-elastik - tynd sag, som jeg fik af en fysioterapeut
Løbebukser - de sidder ikke godt på mig
En tidsskriftskasette
Æske med (overskydende) syartikler
Toiletpung
Gardin-ringe og bånd
Naivistisk print af København
Farveblyanter - nogle, der lignede noget, man får på tankstationer til ungerne
Drikkedunk - har tidligere på året købt en stål dunk
2 bøger - jeg har nogle, der ligner
Cobra Stage - jeg er ved at afhænde mine design-ikoner*
Cocoon vase - se ovenfor*
Lyngby vase - se ovenfor*
Adventsstage, Georg Jensen - se ovenfor*
Sort lædertaske - har anskaffet en, der passer bedre til både sommer og vinter
Sandaler - for høje hæle. Fik dem ikke brugt
Kasket - går stort set aldrig med noget på hovedet om sommeren
Hjemmesko - store og fluffige. Næsten ikke til at slæbe afsted med.
Støvler - gør ondt på en tå!
Sotherby's auktionskatalog over Kennedy Estate - har ikke haft det fremme i årevis
Sotherby's autionskatalog over Jacqline Kennedy's Estate - se ovenfor
Sotherby's autionskatalog over Kathrine Hepburn's Estate - se ovenfor

På ind-siden er der et par erstatninger:

En opvaskebørste - i træ - trængte til en ny
Flaskerenser - havde ikke en
Stempelkande - efter lange overvejelser har jeg anskaffet en. **
Gryde - en gryde boblede op i bunden
Messenger taske - erstatning for den sorte lædertaske

* Disse ting kommer jeg tilbage om et par dage.

**Jeg har en Nespresso-maskine, som jeg faktisk er meget glad for, og firmaet genbruger kapslerne. Alt sammen meget godt, men det er godt nok dyrt. Så jeg har bestemt, at jeg i hverdagen godt har tid til at lave stempelkaffe, og hvis ikke, så har jeg maskinen. Den er også rar, hvis man eller gæster skal have en hurtig kop kaffe. Så den bliver ikke afskaffet, bare ikke brugt helt så meget.

Det var en stor omgang, som jeg har det super godt med at have ryddet ud.






This time it is a long list, because many things have gone out! Why it has become like that, I cannot really answer. That's just the way it is. Things have been replaced with others, and new things have entered the house.
Things gone out:

An exercise band - a thin one a physio therapist once gave me
Track pants - the fit is not 'my' fit!
A magazine holder
A box with excess sewing materials
A cosmetics bag
Fittings for curtains
Poster print of Copenhagen
Crayons - the kind you get on a gasoline station for the kids
Thermo bottle - I bought a new (and better) one earlier this year
2 books - I have some already with the same subjects
A candle stick holder, Cobra from Georg Jensen - I am selling my design icon stuff*
A vase - Cocoon - same reason*
A vase - Lyngby - same reason*
Season candle stick holder from Georg Jensen - same reason*
Black leather bag - have bought one with can be used summer and winter
Sandals - too high heels
Cap - don't wear caps much
Home shoes - big and fluffy. Difficult to drag with you
Boots - very nice, but they made one toe go numb!
3 Auction catalogues from Sotherby's - 2 about the Kennedy Estates, and one about Katharine Hepburn.

On the in side there are a couple of replacements

A wood diswasher brush - needed a new one
A bottle rinser - didn't have one
A French coffee maker - after long consideration I bought one **
A pot - one, as you already know - was ruined
A leather messenger bag replacing the black leather bag

* I will come back to these things in a couple of days

** I have a Nespresso machine, which I like very much, and I know that the company recycle the capsules. This is all very well, but it is also expensive. So I decided, that I on normal days have the time to make 'slower' coffee, and if not then I have the machine. It is also nice, if somebody pops in for a quick cup of coffee. So I will not dispose of it, I will just use it with more consideration.

It was quite a lot, which I feel great about having cleaned out.

No comments:

Post a Comment