Wednesday, October 5, 2016

Foredrag og film - A Talk and A Movie

Det er så spændende! Den 13. oktober holder jeg foredrag og viser en dokumentar film om minimalisme og forbrug.

Foredraget hedder "Et enklere liv: Sådan gør du", hvor jeg fortæller om, hvordan jeg har arbejdet mig ud af at drunke i ejendele til at leve enklere - minimalistisk på min måde. Jeg vil gerne dele mine erfaringer, så andre måske ikke behøver at opleve en oprydning så vanskelig, som min var, og jeg vil også gerne fortælle om, hvad det har betydet for mig at leve med 'mindre'.

Filmen, jeg viser, hedder: "Minimalism - A Docomentary About the Important Things" af og med Joshua Fields Millburn og Ryan Nicodemus, kaldet The Minimalists. To mænd, som havde det hele: Rigdom, travlt arbejdsliv og ting, ting, og atter ting. Men de besluttede sig for at gøre noget ved det. -At leve med færre ejendele, mindre ejendom – og med langt mere egentlig livskvalitet. Undervejs møder vi også mennesker, der har fundet andre måder at leve minimalistisk på, hver med deres egen inspirerende historie, og filmen kommer rundt om arkitektur, 'tiny-house living', mode, miljø, forbrugsvaner – og viser konsekvenserne af en forbrugerkultur, der er løbet løbsk.

Jeg glæder mig helt vildt og er så glad for al den hjælpsomhed, jeg har mødt, midt i alt det nye som jeg har stukket næsen i.

Detaljerne om tid og sted kan findes her på FB, og I er meget velkomne.



I am so excited! The 13th of October I will give a talk and show a documentary movie about minimalism and consumerism.

The talk is called: "A Simpler Life: How To Do It", where I am talking about, how I have worked my way out of drowning in my excessive number of belongings and have started to live a simpler life - my way. I want to share my experiences with other, so that they might not get a clean out as difficult as mine was, and I want to tell, what it has meant for me to live with 'less'.

The movie is: "Minimalism - A Docomentary About the Important Things", which a lot of Americans know very well already, and it is made by and with Joshua Fields Millburn og Ryan Nicodemus, called The Minimalists, who had it all: Money, living busy lives, owning stuff, stuff, stuff. But they decided to do something about it. They wanted to live with less stuff and property - and with a lot more life quality. In the movie we also meet people, who each have found their own way to live a simple lif, and we will hear their inspiring stories, and we will also hear about minimalistic architecture, tiny-house living, fashion, environment, cosumer habits - and we will see the consequences of a comsumer culture, which has run wild.

I am really looking forward to this night, and I am so happy for all the help, I have received in this for me totally new thing, which I have stuck my nose into.

Unfortunately, this goes on locally, but you can see the event on here on FB, - but if you are here in Copenhagen, you are so welcome to join!

No comments:

Post a Comment