Monday, October 3, 2016

Bomulds-servietter og fødselsdag - Cotton Napkins and A Birthday

I går 'debuterede' mine stofservietter - næsten ubemærket! Der var kun en, der havde lagt mærke til det, da jeg nævnte det! Ret overraskende, men alle kunne lide det. Ikke mindst mig. Jeg strøg halvdelen, men jeg synes ikke, at det er nødvendigt. Jeg tror, at det er noget, der er kommet for at blive.

I dag er det næstældste favoritpersons fødselsdag. Vi er totalt fest-mindede, når nogen har fødselsdag, og de dage starter altid med, at alle samles til morgenmad - uanset om det er hverdag eller fridag. Hvis det er hverdag, må man bare lidt tidligere op!

Og så er reglen, at fødselaren ikke laver noget eller betaler noget. Det er en dag totalt på frihjul, og aftenen slutter med, at vi går ud og spiser, og gæsterne deles om udgiften. Vi vælger et børnevenligt sted med god mad, så alle kan være med.

Det bliver en god dag! - og det ønsker jeg også for jer!




Yesterday it was the 'debut' for my cotton napkins - and it went almost un-noticed! Only one person had seen it, when I mentioned it! Quite surpricing, but everybody liked it. Including me. I ironed half of them, but I don't think, that it is necessary. And I think, that it is something, which has come to stay.

Today it is the birthday of the second eldest favorite person. We are totally party-minded, when it is somebody's birthday, and those days are starting with breakfast together - no matter if it is a work day or a day off. If it is a work day, you just have to get up at bit earlier!

The rules for birthdays are, that the birthday person doesn't do or pay for anything. It is a total free day, and in the evening we go out for dinner, and the guests pay the bills. We choose a child friendly place with good food, so everybody can come.

It is going to be a good day! - hopefully for you, too!

No comments:

Post a Comment