Thursday, March 31, 2016

Købestop for marts og shopping! - Shopping Ban for March, and Shopping!

Denne måned er bedre. Nu ligner det noget! Selvom jeg har haft gæster i lidt større stil to gange, er budgettet alligevel mindre end samme måned sidste år, og jeg har ikke følt, at jeg har manglet noget.

Jeg har vundet en del på at spise hjemme - og have rester fra de store middage -  og jeg har brugt mindre på personlig pleje, så alt ialt har jeg brugt 1300 kr. mindre end samme måned sidste år. Det er rigtig sjovt at sammenligne, og jeg føler virkelig, at jeg bliver meget bevidst om, hvad mine penge går til.

Så jeg fortsætter 'købestoppet' en måned mere - bare for sjov skyld. Det bliver måske ikke så meget et købestop, men mere et bevidst forbrug, for nu hiver jeg min sommergarderobe frem, og jeg ved, at der er ting, som kommer til at ryge ud, som jeg bliver nødt til at erstatte.

Men lad os nu se, hvad der sker. Jeg sætter i hvert fald en max. grænse for, hvor meget jeg må bruge til tøj, når jeg ser, hvad jeg kommer til at mangle, og så vil jeg gå efter de specifikke ting.  Ikke noget med impuls indkøb!


This month is better. Now it looks like a result! Even though I have had two bigger dinners at home, the budget is smaller than the same month last year, and I haven't felt missing anything.

I have saved quite a bit of money eating at home - and having left-overs from the big dinners - and I have spent less on cosmetics etc., so I have saved 200 US dollars/175 Euro compared to March 2015. It is fun to compare, and I really feel that I get a more aware of, how I am spending my money.

So I will continue the 'shopping ban' one month more - just for the fun of it. It might not become quite a ban, but a more conscious spending, because it is time to go through my summer clothes, and I know that there are items, which will go and have to be replaced.

But let's see what happens. I will set a max. limit for how much I want to spend, when I see, what I need, and I will decide which things to buy before going shopping. No random impulse shopping!

No comments:

Post a Comment