Monday, January 11, 2016

Flere ting, der ryger ud - More Things to Go

I lørdags var jeg i genbrugsshoppen med et par plasticposer, der indeholdt de ting, som jeg i torsdags lovede at vise jer. Ting af den slags, der bare ligger og roder rundt i skabene uden gavn og formål:

  • Muffinform – har aldrig brugt den
  • Nissepige – en gave, men jeg er slet ikke til dukker
  • Piskeris – har et, der er bedre
  • Kaffekrus – har et, der er bedre
  • Kalender – har allerede en, og jeg bruger kun én
  • 2 neglelakker – har allerede farven. Et godt eksempel på, at man mange gange køber ting, som man allerede har eller ligner meget!
  • 2 kamme – har en, der er bedre
  • 1 meter stof – overskud fra fastelavn (tigerdragt)
  • Sytråd – ca. 20 ruller – bruger kun sort, hvid, blå og grå (til reparationer)
  • Brodere-garn – har ligget længe (havde en gør-det-selv plan, som jeg ved, jeg ikke får udført!)
  • Broderi-bog – se ovenfor
  • 2 skjorter – se blog fra i tirsdags
  • Ringbind – mindre papir, mere digitaliseret
  • Dynebetræk og hovedpudebetræk – behøver kun 3 sæt pr. mand. Dette her var 'et for meget'.
Og så har jeg solgt et par støvler. Jeg kan ikke gå i høje hæle mere. Men nu var der en anden, der blev glad for dem – og de var flotte!

Jeg har startet en ind- og ud-liste. En liste, hvor jeg skriver, når jeg anskaffer noget, og når jeg afhænder noget. Der skulle gerne med tiden gerne komme mindre ind og mindre ud. 

Det er tegnet på, at jeg har, hvad jeg behøver.




Saturday I went to the 2nd hand shop with a couple of plastic bags, containing the things which I promised to show. Things of the kind which just are lying around i drawers without any purpose and without being used:

  • Muffin form – haven't used it, ever
  • Christmas doll – a gift, but I am not into dolls
  • Whisk – already have one
  • Coffee mug – already have one
  • Calendar – already have one, and I only use one
  • 2 x nail polish – already have the color. A good example of that you often buy things, which you already got, or something very similar
  • 2 combs – already have a good one
  • Left overs from a Halloween suit (a tiger costume!)
  • Sewing thread – approx. 20-25 – only use black, white, blue and grey (these day I only make repairs)
  • Embroidery thread – had a good DIY idea – and let it go, because I know, that I will not set time off to do it
  • Embroidery book – see above
  • 2 shirts – see blog from Tuesday
  • Binder – don't need it anymore. Put things on file instead
  • One set of bed linen – only need 3 set per person, this one was one 'to many'.
I have also sold a pair of boots. I cannot walk in heals anymore. But now somebody else is happy about a good pair of boots.

I have started an in- and out-list. It is a list, where I write, when I buy something, and when I get rid of something. In time there should hopefully be less in and less out, which will be the sign, that I have exactly, what I need.

No comments:

Post a Comment