Thursday, August 15, 2013

Design er ikke så sort/hvidt mere - Design is not that Black and White anymore

Designverdenen og trendspottere har i lang, lang tid prøvet at vride vores hjem mod en stringent sort/hvid minimalistisk verden, og helt rigtigt - jeg elsker minimalisme og enkelhed. Men jeg har aldrig forsøgt at få det til at fungere i mit hjem. Det er simpelthen for koldt og udstillingspræget. Og det er for upersonligt, hvilket ses, når man kigger blogs. Gentagelse på gentagelse. Men jeg er ikke den store farveelsker, fordi det giver ro med få farver. Så jeg har kombineret hvidt og gråt med lyst træ og farve-klik. Så det er med stor glæde, jeg ser design-blogs langsomt gå over i mere rodede (læs: hjemlige) billeder af hjem, hvor der er ryddet op - selvfølgelig - men hvor livet kan leves. Hvilket viser, at perfektionisme altid er nødt til at vige for livet. Dejligt!

Halvdelen af min (opryddede) stue - Half of my (decluttered) living room :-)

The design world and the trendspotters have for a long, long time tried to twist our homes against a rigid black/white minimalist world, and true, I love minimalism and simplicity. But I have never tried to make it work in my home. Simply because it is too cold and exhibition like. And it is too impersonal, which you see when you look at blogs. Same, same, same. But I am not the biggest color lover, because rooms look calmer with a few color tones. So I have combined white and grey with pale tree sorts and color clicks. So I am happy to see that the design blogs slowly go towards more 'cluttered' (read: more real) photos of homes, very tidy- of course - but showing that you can actually live life there. Which shows that perfectionism always has to withdraw for live. Nice!

No comments:

Post a Comment