Wednesday, January 23, 2013

Taskekøb - Bag Purchase


Vi bruger så mange penge på ting, vi ikke har brug for. Vi tænker os ikke om, om det vi køber, virkelig er noget, som vi får brug for, eller om tingene lever op til, hvad vi forventer. Hvis ikke, bliver de lagt væk. Ærgerligt – og meget almindeligt. Men der er ting, der holder. For et års tid siden ledte jeg efter en taske, hvor jeg kunne have både mit kamera og mine ting uden at komme til at ligne en, der var på vej på spejderlejr. Endelig fandt jeg en, der næsten levede op til alle mine krav og købte den. Den var ikke helt billig, men heller ikke vildt dyr og virkelig lækker. Men den levede kun næsten op til forventninger. Det er svært at få hevet kameraet op, når motivet er der. Da jeg skulle rejse i julen, tog jeg en gammel taske med. Det var tasken, jeg havde ledt efter! Den kunne det hele! Så hold fast i det, der virker, tag dig tid og kig i dine egne skabe først. 

We spend too much money on thing, we don't need. We don't think if the things we buy really are something which we need, or if they live up to what we expect. And if they don't, we just put them on a shelf. Such a pity - and very common. But there are things which meet our needs. A year ago I was looking for a bag which should contain my personal things and my camera, without me looking like a back-pack-girl. Finally, I found one, and I bought it. It wasn't that expensive, but neither that cheap. It was really nice, but ... there was a but. It was difficult getting the camera out, when the motive was 'there'. So when I went on Christmas holiday, I took and old bag. And it was the bag, I had been looking for! That was the one living up to my expectations. Hold on to what works, take your time, and start looking for the good stuff in your house first.

No comments:

Post a Comment