Friday, March 29, 2019

Frikvarter - Playtime

Jeg har lige været inde i København i det dejligste vejr. Det er en fornøjelse at have tid til at gå stille og roligt i gågaderne. Der var tilstrækkeligt mange mennesker til, at det var hyggeligt, og ikke så mange, at man ikke kunne komme frem.

Når jeg går i gågaderne, bliver jeg altid overrasket over, at der er så mange små forretninger med kunsthåndværk af forskellig art. Jeg forstår ikke helt, at de kan få det til at løbe rundt, men der må jo være kunder nok. Jeg mødte stort set heller ingen mennesker uden bæreposer med forskellige logos. Der var dog en stor smykkeforretning, der holdt lukke-udsalg med 50%, og der var næsten ingen i forretningen. Men det er også det smukkeste solskin.

Solskin frem for shopping! Helt sikkert!

Jeg kom også hjem med en pose med logo. Jeg har brugt et gavekort, som jeg fik til min fødselsdag. Jeg købte en bog: Vesten mod Vesten af Rune Lykkeberg, så jeg håber virkelig, at der bliver lidt læsetid i weekenden.

Så rigtig god weekend til jer alle.

De bygger stadig på Rådhuspladsen - men se hvor mange træer, der kommer! Jeg kan næsten ikke få armene ned!
They are still building on Copenhagen Town Hall Square - but look at the many trees! I cannot get my arms down!


I have just been in Copenhagen in the most beautiful weather. It was a pleasure to have time to walk at a slow speed in the walking streets. There were enough people to make it 'hyggeligt', and few enough not to feel cramped.

When I walk there, I always get so surprised about, that there are so many small shops with crafts of different kinds. I don't quite understand, how they succeed, but there must be customers enough. But then again I actually didn't meet anyone, who didn't have a bag with some kind of logo on it. There was a big jewelry shop though, which had a closing sale with 50% discounts, but there was almost nobody in there. But of course outside was the most beautiful sunshine.

Sunshine before shopping! For sure!

I came home with a bag, too. I have used a gift card, I got for my birthday. I have bought a book written by a Danish newspaper chief editor. He is kind of a rock and roll journalist and a very original analyst of society and the world today. I am looking forward to start reading, so I hope for some time for that during the weekend.

Have a great weekend, all of you.

No comments:

Post a Comment