Monday, March 12, 2018

Brugt og slidt - Worn and Torn

Så skete det! Et af mine sengesæt er slidt op, og det er der ikke noget mærkeligt i, for jeg købte det i 1987! Så det har tjent mig godt. Det er virkelig et godt eksempel på, at kvalitet måske er dyrere her og nu, men billigere i længden.

Så nu har jeg kun 2 sæt sengetøj tilbage, og det vil jeg prøve at klare mig med, indtil det - måske - viser sig, at jeg skal ud at købe et nyt sæt, fordi det fungerer bedst for mig med 3 sæt. Men som sagt det vil vise sig. Der bliver ikke købt nyt lige nu.

Jeg har dog stadig planer med det slidte sæt. Det bliver lige lagt til side nu, og så vil jeg se, om jeg ikke skal have syet noget af den del, der ikke er slidt, for det er god damask bomuld. Måske skal det blive til en dragtpose til mit pæne tøj (som hænger i en plasticpose lige nu!), eller måske til en overtræk til min sommerdyne? Eller måske noget helt andet.

Men der er stadig levetid i det. Bare i en anden udgave.

Det er en firkant, der er tyndslidt
It is a square, which is totally worn thin


Now it happened! On of my sets of bedlinen has been torn, and that's not really a surprise, because I bought it in 1987! So it has served me well. It has also been a really good example of good quality, which might be more expensive in the moment, but cheaper in the long run.

So now I only have to sets left, and I will see, if I can manage with 2 sets instead of 3 as usual, or if I cannot do without the third one. Time will tell. But nothing new will be bought right now.

Though I still have plans with the old set. For now I have put it away, and I will see, if I can make something useful of the part, which isn't worn out, because it is good damask cotton. Maybe it will become a dust bag for my nicer clothes (which now is hanging in a plastic dust bag!), or maybe become the cover for my summer duvet?

There is still time left in it. Just in another version. 

No comments:

Post a Comment