Thursday, September 21, 2017

Genhusning - Rehousing

Det rumler ret meget i mig. Jeg tænker flytning og indretning. Jeg skal nemlig genhuses en gang næste år.

Den ejendom, jeg bor i, skal renoveres, og det trænger den til, og renoveringen bliver så omfattende, at vi ikke kan blive boende under ombygningen. Nogle af lejlighederne - herunder min - skal lægges sammen med lejligheden ved siden af, hvilket vil sige, at den bliver 30 kvadratmeter større. Det bliver en fantastisk lejlighed!

Og alligevel vil jeg ikke blive her. Da jeg flyttede sidste gang, var det fordi jeg byttede 3 værelser med 2.

Jeg brugte så meget tid på at finde noget fornuftigt at bruge det 3. værelse til. Så indrettede jeg det til kontor, men jeg var der aldrig, for jeg greb bare min laptop og satte mig ved spisebordet eller i sofaen. Så det 3. værelse blev en slags opbevaringsplads - jeg brugte det simpelthen ikke.

Så jeg ikke vil have mere plads.
Jeg vil ikke have mere at passe.
Jeg vil ikke betale så meget for kvadratmeter, som jeg ikke bruger.

Så selvom det bliver en af de bedste lejligheder her, så vil jeg bytte til en mindre.

Men inden det bliver aktuelt, skal jeg som sagt genhuses, og det bliver spændende. Jeg får nok ikke mange valg om, hvor jeg vil bo, og den udfordring kan blive ret lærerig. Jeg tror på, at det er godt at blive udfordret en gang imellem. At bo et sted, man ikke selv har valgt, kan blive spændende.

Det kommer I til at høre mere om!

Min udsigt fra mit spisebord - The view from my diningtable

 Udsigten i køkkenet - The view in the kitchen

Udsigten kommer jeg sikkert til at savne, for den bliver svær at erstatte
I am probably going to miss the view, which will be difficult to replace

Lots of things are going on right now. I am thinking move and interior decorating. You see, I am going to be rehoused some time next year.

The building, I live in, is going to be renoveated, and it really needs it. The renovation will be so extensive, that we cannot stay in our flats, while the work is going on. Some of the flats - mine - will be extented with the small flat next door, which means that it becomes approx. 300 sqr feet bigger. It will become a great place!

But I have decided NOT to stay. The reason I moved the last time was, that I had 3 rooms.

I spent way to much time to find something sensible to use the third room for. At a point I made an office, but I was never there, because I just grabbed my laptop and sat down at the dining table or in the sofa. So the room became a sort of storage room - I simply didn't use it.

So I don't want or need more space.
I don't want to have so more to maintain.
I don't want to pay for square meters, I don't use.

So even though it wil become a dream flat, I want to change to a smaller one.

But before this happens I am going to be rehoused, and it is quite exciting. I don't think, that I get much of a choise about, where I am going to stay during the renovation, but I think, that that challenge can be quite a lesson. I believe that it is good to be challenged now and again. So to live a place, which you haven't chosen yourself, can become quite exciting.

You will hear more.

No comments:

Post a Comment