Monday, April 24, 2017

Gennemgang af soveværelse - Bedroom Tour

Her kommer som lovet en hus-gennemgang, der starter med soveværelset:

Mit soveværelse skal være enkelt. Jeg sover bedst i et rum uden for mange forstyrrende elementer, og det skal være let at holde rent. Hver ting skal have sin plads.

Det er også der, hvor 90% af mine ting er opbevaret i et skab i 5 sektioner og 6 skuffer.

Som I ved, er jeg ikke den store tilhænger af kasser - for at sige det mildt! Ikke destro mindre har jeg 5! Hele fem! Fordi - jeg hader kældre! Jeg har oplevet vandskader, mus, rotter, fugt, edderkopper og mug. Man skal ikke opbevare ting, som man bruger med jævne mellemrum, eller som man er virkelig glad for, i en kælder eller en garage. Risikoen for at det ikke er brugbart, når man behøver det, er alt for stor.

Så her kommer billederne med lidt forklaring.

Quilten omkring madrassen tog mig 13 måneder  at lave
The quilt covering the matress took me 13 month to make

Spejlet er døren fra et gammelt karlekammerskab. Det er over 100 år gammelt
The mirror is an old cabinet door. It is more than 100 years old

Forklaring på kasserne har I læst - billedet over døren er mønsteret til quilten
You have already read the explanetion for the boxes - the picture above the door is the pattern to the quilt

Mit tøj, tasker og kettlebells - og en vægt. Jeg bruger skabsdørene som moodboard
My clothes, bags, kettlebells - and a weight. I use the inner doors as a moodboard

Første skuffe - trusser. Alt det hvide er i vaskemaskinen
First drawer - panties. All the white ones are in the washing machine

Næste skuffe: BH'er - dvs de hvide er sammen trusserne i vaskemaskine
Next dresser: Bras - the white ones are in the washing machine

Tredie skuffe - toppe og leggins - ja, de hvide er i ...
Third drawer - tops and leggins - yes, the white ones are in ...

 Mit linned - øverst viskestykker, klude m.m., så håndklæder, sengetøj (det meste til vask) og vasketøj
My linen - on top tea towels, dish cloths etc., then towels, bed linen, most of it is in the laundry bag below

Øverst: notesbøger, så fotoudstyr, nederst de sidste papirmapper og nogle clipboards
On top: note books, then photo gear, then the last paper files and some clipboards

Diverse toiletting, så medicin (den blå boks), det tomme rum er til printeren, så mit sytøj, og til sidst legetøj til de små
Miscl. bathroom stuff, then medicine (the blue box), the empty room is for the printer, then my sewing stuff, and the box with toys for the little ones

Første skuffe i næste række: Bælter og tørklæder
First drawer in next row: Belts and scarfs

Næste skuffe - sokker
Next drawer - socks

Sidste skuffe: Motionstøj og nattøj - det sidste til vask
Last drawer: Gym clothes and night wear - the last mentioned in the laundry bag

Kasse 1 - ekstra vattæppe og 2 små tæpper. Kasse 2 - ude af sæson-tøj. Kasse 3 - min sommerdyne
Box 1 - extra duvet and 2 small blankets. Box 2 - out-of-season-clothes. Box 3 - my summer duvet 

Kasse 1 - Min 'skattekiste' med alle minderne. Kasse 2 - næstmindste favoritpersons dyne og pude til sleep-overs
Box 1 - The box with my sweet memories. Box 2 - second smallest favorite person's duvet and pillow for sleep-overs.


As promised this is the start of a house tour, and I begin with my bedroom.

My bedrom must be simple. I get the best sleep in a room without to many disturbing elements, and it must be easy to keep clean. Each thing must have its place.

At the same time it is the place, where 90% of my stuff is stored in a closet with 5 sections and 6 drawers.

As you know, I am not a big fan of boxes - to put it gently! Nevertheless I have 5! A total of five! Because - I hate basements! I have experienced water damages, mice, rats, dampness, spiders and mold. You should never store things, which you use on a regular basis, or which you really love, in a basement or a garage. The risk that it isn't in mint condition, when you need it, is too big.

So here are the photos with a bit of explanation.

No comments:

Post a Comment