Wednesday, August 3, 2016

Købestop i Juli - Shopping Ban in July

Det er ikke helt korrekt, når jeg skriver købe-stop, for jeg bruger jo penge. Jeg køber bare ikke mange ting. Så det virker! De ting, jeg har købt denne måned, er:

Kettlebells og gym-elastikker, en cykelhjelm og en hvid skjorte.

Kettlebells og elastikker fordi jeg som fortalt er i gang med et on-line gymnastik-forløb, som jeg nok skal komme tilbage til om nogen tid. 
Cykelhjelm, fordi jeg fik fortalt, at man skal skifte en gang imellem, når den gamle har fået en masse hug af at være havnet på gulvet, jorden osv, så jeg købte en model, der er gennemtestet. 
Skjorten var noget, som jeg havde overvejet over nogen tid, fordi jeg kun har en kortærmet hvid, og jeg fandt en sød model. Man må bare have en hvid skjorte! Den kan både gå til fest og hverdag. Den viser jeg en anden dag.

Til gengæld sluttede jeg min oprydning med at rydde 19 'ting' ud, hvor flere af tingene består af flere ting, sådan at jeg har talt 18 bøger som 1 ting. Jeg laver ind- og udlisten i denne uge, og den er omfattende!

Økonomien denne måned sammenlignet med juli sidste år er identisk beløbsmæssigt. Kun 300 kr. i difference. Til gengæld har jeg brugt pengene på

At have gæster
At være ude at spise med venner flere gange
En billet til en tur til Jylland for at besøge venner senere i august
En billet til Alvin Ailey Ballet Company, der kommer her til i oktober (Jaaaa!).

Det er 'ting', jeg gerne vil bruge mine penge på. Ikke ting ind i huset, men masser af gode oplevelser ind i hjerne og hjerte.



It isn't correct, when I write shopping ban, because I spend money. I just don't buy things. So it has worked! I have bought the following things this month:

Kettlebells and work-out elastic bands (don't know what it is called in English!), a bicycle helmet, and a white shirt.
The gym equipment, because I - as I have told you - are following an on-line exercise program, which I will come back to on a later date.
A bicycle helmet, because I was told, that you have to change sometimes, when a helmet has been thrown to the floor, fallen down on the ground etc., so I bought a model, which was tested and rated very good.
I had considered buying a long sleeved white shirt for a while. You have to have a white shirt, and I only had one with short sleeves. But this one will work for workdays and as well as party time.

However, I ended my de-slutter with getting 19 'things' out of my house, of which several of the things actually are many things, as I have counted 18 book as 1 'thing'. Will come back with the in and out list, and that is quite comprehensive this time!

The economy this month compared to July last year is more or less identical. Only 40 US$/Euro in difference. I have done this:

Having guests
Out dining with friends on several occations
A ticket for a trip to Jutland to visit friends later in August
A ticket to Alvin Ailey Dance Theater, which comes here in October (Yaiii!).

These are the 'things', which I want to spend my money on. Not stuff going into my house, but a lot of good experiences going into my head and my heart.

No comments:

Post a Comment