Friday, March 4, 2016

Købestop for februar - Shopping Ban for February

Anden måned af mit købestop blev lidt anderledes, end jeg havde planlagt, for princippet er jo, at der ikke skal købes noget til klædeskabet og heller ikke noget til hjemmet.

Alligevel har jeg købt tøj, og det har jeg været lidt ærgerlig over, men jeg har været nødt til at udskifte en sweater. Min garderobe er komprimeret ned til, at jeg har, hvad jeg har behov for, men jeg ikke kan undvære et væsentligt stykke tøj. Som tidligere fortalt ødelagte jeg en sweater med rødbedesaft, og en trøje er blevet givet til genbrug, fordi den kradsede!

Den aktuelle overskridelse i forhold til februar 2015 er 1000 kr. Sjovt nok ligger stigningen ikke på tøjindkøbet, for jeg gik i Gina Tricot, og deres priser ruinerer ikke nogen. De er faktisk kommet med en grøn linie, The Good Project.

Udgiften ligger derfor på min heldagstur til Jylland, hvor jeg så en fantastik udstilling og spiste god mad sammen med en god ven, og så har jeg købt billet til Ein Deutsches Requiem af Johannes Brahms, som bliver opført af et stort kor i Grundtvigs Kirke på søndag... og det er jo på en måde marts budget! :-)

Men det er præcis de ting, som gør, at jeg gerne vil holde igen med at bruge penge på ting. For så jeg kan bruge pengene på gode oplevelser sammen med dejlige mennesker, og jeg vil hellere have mennesker og oplevelser i mit liv end ting!

Kilde: Arkitekturbilleder.dk - Grundtvigskirken
Source: Arkitekturbilleder.dk - Grundtvigskirken

The second month of my shopping band became somewhat different than expected, because the principle is, that I don't buy anything for the closet and nothing for my home.

I bought clothes anyway, and I have felt a bit bad about that, but I have had to replace a sweater. My wardrobe is a capsule wardrobe, so I couldn't do without it. As earlier mentioned I ruined a sweater spilling beetroot all over it, and I have given a cardigan to the 2nd hand shop. It was scratching!

The actual over spending compared to February 2015 is 145 US$/105 £. The overspending is not because of the clothes, because I went to Gina Tricot, and their prices don't ruin you. They have actually come out with a new line, The Good Project.

The expense is therefore mainly caused by my all day trip to Jutland, where I saw an great exhibition and ate nice food together with a good friend, and then I have bought a ticket to Ein Deutsches Requiem by Johannes Brahms, which will take place at Grundvig's Church on Sunday... which then actually is on March budget!

But it is precisely things like these, which makes me want to save money on things. So I can use them on good experiences together with wonderful people, and I want so much more people and experiences in my life than things!

No comments:

Post a Comment