Friday, March 25, 2016

Det personlige hjem - The Personal Home

Jeg omtalte min inspirationsbog i mit foregående indlæg, og da jeg bladrede den igennem (igen-igen-igen, fordi den indholder alle mine yndlingsbilleder!) faldt jeg over et billede af et hjem, hvor der ikke er skyggen af et designermøbel.
Ejeren har gode (unavngivne) møbler, hvis vigtigste mål er funktion og komfort. Men han har også anskaffet nogle ganske få ting af høj kvalitet. Et smukt gulvtæppe, et dejligt print til væggen, en fantastisk lampe og sølvlysestager. Han har en samling af sølvlysestager, som står i en klynge midt på spisebordet, som han har samlet hen ad vejen. Det er meget smukt.
Der er kun en trend i det hjem - nemlig ejerens egen. Det er et elegant, meget personligt hjem, som man trives i. Det har ikke noget med et stort budget at gøre!

Ikke sølv, men messing fra mine bedsteforældres hjem
Not silver, but brass from my grandparents' home

In my previous blog I told you about my inspiration book, and going through it (again-again-again, because it contains all my favorite photos!) I fell over a photo of a home, which hasn't got a hint of designer furniture.
The owner has good (no name) pieces of furniture, for which the most important goal is function and comfort. But he also has got a few things of high quality. A beautiful carpet, a print for the wall, a fantastic lamp, and silver candle holders. He is actually a collector of silver candlestick holders, and has a whole cluster on the dining table collected over time. It is very beautiful.
There is only one trend in that home - the owner's! It it an elegant, very personal home with a great atmosphere. Which has nothing to do with a big budget.

No comments:

Post a Comment