Monday, February 29, 2016

Ind- og udlisten - The In- and Out-list

Min ind- og udliste er ført ajour, og jeg har været i genbrugsforretningen. Indholdet var virkelig blandet denne gang, men der var flere ting, som jeg nu har erkendt, at jeg aldrig vil få brugt:

Ud:
  • Computer-pude (sådan en, man lægger under computeren, når man sidder med den i sofaen, så man ikke bliver varm på lårene)
  • Stor tegneblok 
  • 50 stk. kuverter (jeg sender så få breve, beholdt 10)
  • Selfie stang (en gave, men der er ikke nogen i verden, der kan få mig til at gå rundt med sådan en - desuden er jeg en klovn til at tage selfies!)
  • Små notesbøger (for små til min store håndskrift)
  • En grå trøje (som jeg altid får det for varmt i)
  • En bunke gamle rullefilm (som jeg har fået af en ven, og det er begyndt at blive moderne at fotografere analogt, så forhåbentlig er der nogen, der kan bruge dem)

Alt dette er gået til genbrugsshoppen, og så har jeg smidt en grå sweater ud, som jeg hældte en gang syltede rødbeder ned ad. Den stod ikke til at redde!

Ind:
  • Den grå trøje, der gik til genbrug, er blevet erstattet med en jakke/trøje (nu foråret kommer, håber jeg) og
  • den ødelagte sweater er blevet erstattet med en tyndere grå bluse.

En bunke småting er væk, og to stykker tøj er blevet erstattet. Det resultat er jeg tilfreds med.




My in- and out-list is now updated, and I have been to the 2nd hand store. It was a really mixed lot this time, but there were several things, that I have accepted, that I will never get to use:

Out:
  • A computer-'pillow' (the kind you put on your legs, so you don't get warm, when you sit with your laptop in the sofa - I never used it)
  • A big sketch book
  • 50 envelopes (I send very few letters these days, kept 10)
  • ASelfie stick (a gift, but nobody in the whole world will make me walk around with it - and I am not very good at taking selfies anyway!)
  • Small note books (too small for my handwriting)
  • A grey cardigan (which always made me too warm)
  • Old analog film rolls (which a friend gave me, and it has become a trend to take analog photos)
All these things went to the shop, and I have thrown a grey sweater out. I poured a glass of pickled beetroots all over me, and I couldn't save it!

In:
  • The grey sweater, which went to the shop, was replaced with a jacket/cardigan (looking for Spring!)
  • The ruined sweater was replaced with a thinner top.

So a lot of smaller things gone, and two pieces of clothes replaced. I am content with that result.

No comments:

Post a Comment