Monday, September 21, 2015

Anti-bukser - Anti-pants

Det er et udtryk, jeg lige har lært. Anti-bukser! Hvilket dækker modvilje mod bukser. Sikkert bare for fornøjelsens skyld eller for at vække opmærksomhed.

Men det fik mig til at tænke på, at man måske kunne udnævne nogle ting i sin garderobe til anti-... hvad det nu kan være.

Jeg har et par anti-bukser. De er af god kvalitet, lækre at have på, men får mig til at se ud som en muffin, som virkelig er vokset ud af formen! Jeg ser det, når jeg går forbi forretningsvinduer og spejle, og så lukker jeg på en eller anden måde af for det og hænger dem tilbage i skabet, når jeg kommer hjem. Men de gør ikke noget godt for min figur!

Så uanset hvad udtrykket anti-bukser dækker, så har jeg udnævnt disse bukser til mine anti-bunker, og de flytter ud af mit klædeskab - selvom jeg kommer til at savne dem - på en måde.


It is an expression which I just have heard. Anti pants! It somehow covers an aversion against pants. Probably just for the fun of it or to attract attention. I don't know.

But it made me think about that you could appoint certain things in your wardrobe anti... something.

I have a pair of anti pants. Good quality, really nice to wear, but they make me look like a muffin, which really has puffed out of the form! I see it, when I pass shop windows and mirrors, and then I kind of ignore it, and they go back into my closet, when I come home. But they aren't doing any good for my figure!

So no matter what this expression covers, I have appointed these pants my anti-pants, and they are moving out of my closet - even though I am going to miss them - in a way.

No comments:

Post a Comment