Saturday, June 14, 2014

Ommøblering kl. 23! - Rearranging Furniture at 11 pm

Ingen tid er så god til at flytte rundt på møbler som efter kl. 11 om aftenen! Jeg ved ikke, hvorfor det altid sker for mig, men lige pludselig skal det bare være nu, og så er det altid om aftenen. Jeg blev voldsomt inspireret af en artikel i Bo Bedre med modemanden Uffe Buchard og billederne fra hans hjem, ses her. Hold da op, hvor er det dejligt at se et smukt hjem, som man også kan leve i. Så efter at have kigget på de billeder i en uges tid, blev jeg enig med mig selv om, at vores hjem egentlig ikke lignede hinanden - overhovedet. Fair nok! Men han havde gjort noget, som jeg så gjorde ved mit hjem i går. Jeg fjernede nogle ting. Jeg havde et par ekstra små møbler. En lille hvid kiste og en stor fodskammel. Kisten indeholdt symaskine og dertil hørende ting, og fodskamlen blev kun brugt til at lægge ting på! Så væk med dem. Resultatet var, at jeg kunne flytte min sofa væk fra vinduet, så der atter blev lys og luft. Nu kan jeg se mine flotte Nagel stager! Jeg lavede alle de tunge thing i går og gjorde resten her i eftermiddag, og så var det kage-tid!



After 11 o'clock p.m. is the best time to move furniture around! At least for me. I don't know why it always becomes that way, but all of a sudden it is NOW, and that is always at night. I really got inspired by an article and some photos from the home of our fashion guru No. 1, Uffe Buchard, in the design magazine Bo Bedre, look here. My-my, how is it great to see a beautiful home, which you also can live in. So after having looked at theses photos for a week or so, I totally knew that it didn't look like my home at all. That's ok! But he had done something, which I did to my home yesterday. I removed things. I had a couple of extra small pieces of furniture. A small white chest and a big footstool. The chest contained my sewing machine, thread, needles etc, and the footstool was mainly used to put things on! So away they went. The result was that I could move my sofa away from the window, so it became much more airy. Now I can see my fantastic Nagel-candlestick holders! I did all the heavy work yesterday, and the finishing touch now, and then it was cake-time!

No comments:

Post a Comment