Monday, February 17, 2014

Når dansk design virkelig er dansk design - When Danish Design really is Danish Design

Yes, yes, yes, endelig noget, der for alvor er dansk design! Jeg blev så glad, da jeg læste min avis i morges (Berlingske), så jeg vil gøre en undtagelse med ikke kun at bruge mine egne billeder. Her er et billede af Y-stolen, designet af Hans Wegner, produceret af firmaet Carl Hansen & Søn. Jeg bukker mig dybt for denne direktørs indstilling. Et lille udpluk af artiklen lyder: »Hvis man går med et schweizer-ur, kan det ikke nytte noget, der står »made in China« på det. Det skal laves i Schweiz. På samme måde synes jeg, at et danskdesignet produkt skal laves i Danmark,« siger administrerende direktør Knud Erik Hansen. Læs hele artiklen her, hvor han også roser de danske håndværkere. Hvad siger Royal Copenhagen og Georg Jensen til det? 


Foto: peter helles eriksen

Yes, yes, yes, finally something which truly is Danish design! I got so happy this morning, when I read my newspaper (Danish one - Berlingske), so happy that I will make an exception and use the photo attached to the article. It shows the Y-chair, designed by Hans Wegner, produced by the company Carl Hansen & Son. I salute these company director, Knud Erik Hansen's attitude. A bit of the article goes like this: 'If you wear a Swiz watch, it cannot say 'made in China' on the back. It has to be made in Switzerland. The same way I think that a product designed by a Dane should be produced in Denmark.' Unfortunately, I cannot translate the whole article, but Knud Erik Hansen also praises the Danish craftsmanship. Do Royal Copenhagen and Georg Jensen have any comments?

No comments:

Post a Comment