Saturday, February 23, 2013

Shopping eller ikke? - Shopping or not?

I dag tog jeg til Lyngby Hovedgade, som er en rigtig hyggelig gade - selv i bidende kulde. Der er en dejlig blomsterforretning, en kurveforretning, en shop med smukke patchworkstoffer, en giftshop med bl.a. dejlige tasker af mærket Nova til en overkommelig pris. Og hvad kom jeg så hjem med? En bog og rød hirse til min undulat, Elvis. Bogen er en gave og min søde Elvis elsker rød hirse. Præcis som jeg havde planlagt. Jeg shopper ikke på impuls. Jeg har for lang tid siden lært, at det meget, meget sjældent giver mig samme glæde som at shoppe 'overlagt' efter nøje overlagt plan. Lige nu er jeg på jagt efter den perfekte sorte cardigan, og hvor svært kan det være? Det er det sikkert ikke, men det skal være den helt rigtige, og jeg ved, at den findes derude, så jeg har ingen grund til at skynde mig. Jeg ved, at jeg finder den og indtil da - bliver der ikke købt noget som erstatning.








Today I went to to Lyngby main street (Lyngby is a suburb to Copenhagen) which is very charming - even in the blistering cold. There is a beautiful flower shop, a wicker shop, a shop with beautiful patchwork materials, a gift shop with i.e. lovely bags, a brand called Nova, at reasonable prices. So what did I bring home? A book and a bag og red millet for my budgie, Elvis. The book is a gift, and my sweet Elvis loves red millet. I bought exactly what I had planned. I don't shop on impulse. I learned a long time ago that it very, very rarely gives me the same pleasure as shopping 'deliberately' after a plan. Right now I am chasing the perfect black cardigan, and how hard can that be? It probably isn't, but it has to be the right one, and I know that it is out there, so I have no hurry. I am going to find it, and until then - I don't buy anything to substitute.

No comments:

Post a Comment