Monday, January 14, 2013

Jeg elsker bøger, men... - I love books, but ...

Jeg elsker bøger. Elsker boghandlere. Jeg har haft rigtig mange bøger. Flere reoler fulde. De fleste havde jeg kun læst én gang, og jeg vidste, at jeg aldrig ville læse dem igen, selvom de var gode. Bl.a. krimier. Så jeg begyndte at sortere. Fagbøger og ordbøger beholdt jeg. Resten begyndte jeg at forære væk. Bøger, der ikke bliver læst, er kun papir. Nu har jeg de bøger tilbage, som har sagt mig så meget, at jeg kan finde på at gå hen og slå op for at se, om den sætning, jeg har i hovedet, er den helt rigtige. En af mine yndlingsbøger er William Gibsons ’Mønstergenkendelse’. Den er meget anderledes og lidt mystisk. Så mine bus/tog-bøger, se min blog fra i går, bliver foræret væk, når de er læst. Har du en yndlingsbog?



I love books. Love book shops, and I used to have a lot of books. Several bookshelves totally filled. Most of them I only read once, and I knew that I never would read them again, even if they were good. I.e. criminal stories. So I started sorting. I kept topic books and dictionaries. Then I started to give away the rest. Books, no-one reads, are just paper. Now I have the books which have left an impact on me, the ones which can make me go and check a quotation, I have in my head, to make sure that it is quite right. One of my favorites is William Gibson’s ‘Pattern Recognition’. It is different and a bit mystical. So my bus/train books, see my blog from yesterday, will be given away, when I have read them. Which are your favorite books?

No comments:

Post a Comment