Friday, October 21, 2016

Tasker til en minimalist! - Bags for a Minimalist!

Hvordan belønner en minimalist sig selv? Tja, det er et godt spørgsmål. I reglen med et lækkert stykke chokolade. Men jeg havde faktisk lovet mig selv en gave - en belønning for en 'mission accomplished' - og i lørdags var indkøbsdag!

Men da jeg stod med belønningen i hånden, følte jeg trang til at tænke lidt mere. Så jeg købte den ikke, og der er to ting, som jeg har lagt mærke tid over den sidste tid:

Jeg går ikke ud og oser mere, og jeg savner det ikke. Jeg handler mad og rengøringsmidler, og hvis der er noget, der skal udskiftes, så køber jeg det - hvis jeg ikke har andet, der kan bruges i stedet. Kedeligt vil nogen sikkert synes, men for mig er det befriende.

For det andet tænker jeg meget længe over de indkøb, der kan blive en 'tilgang' til mine ejendele.

Men jeg ønsker mig en lille sort hverdagstaske. Lige nu har jeg en turkis med frynser, som jeg købte i Spanien for nogle år siden, og jeg er vild med den, men den virker lidt fjollet her i efteråret. Det er udpræget en sommertaske, og den fungerer så godt for mig rent praktisk. Den er lige den rigtige størrelse, tilpas antal rum (elsker rum i tasker) og er super lækker at røre ved. Jeg overvejede faktisk at få den farvet, men det er jo også dumt, for så har jeg den jo ikke næste sommer, når jeg ikke har lyst til sort mere.

Jeg har 4 tasker: En 11 år gammel Vuitton Noé i sort epi (min store taske, som kan indeholde 'alt' og aldrig vil blive udskiftet), en brun computertaske, den 'fjollede' turkise, og en selskabstaske, som er en lille vintage Mandarina Duck Tank taske.

Oveni har jeg så to fototasker (en stor, hvor der kan være ekstra objektiver, en sandwich og min drikkedunk og en lille, der kun er til cameraet), en trolley og en kuffert.

De tasker dækker alle mine behov, så en ny taske vil blive en 'tilgang'.

Men 'den turkise' skriger altså mod himlen, og det provokerer min farvesans nu, så det bliver nok værre, når vinteren kommer! Så måske - måske køber jeg alligevel den sorte taske.

Men jeg købte alligevel noget... :-)
Rigtig god weekend!

Den 'fjollede' - The 'silly' one

Man går aldrig galt i byen ved at købe god mad! - Blåskimmel ost og lækre oliven
You never go wrong buying good feed! - Blue cheese and yummy olives

How does a minimalist reward herself/himself? Good question. Normally with a piece of chocolate! But I had actually promised myself a gift - a reward  for a 'mission accomplished' - and last Saturday was the day.

When I stood there with my reward in my hands, I felt, that I needed to think a bit more. So I didn't buy it, and that os one of two things, which I have noticed during this year:

I don't browse around anymore, and I don't miss it. I shop food and cleaning products, and if something breakes, I replace it - if I don't have anything, I can use instead. Boring you might think, but for me it is liberating.

Second - I think a lot, before I buying something, which will become an 'addition' to my belongings.

But I want a small black everyday bag. Right now I have a turquoise one with fringes, which I bought in Spain a couple a years ago, and I love it, but it looks a bit silly here in Autumn. It is a summer bag, but it works so well for me. It has the rigtht size, it has compartments inside (love compartments), and is so wonderful to touch. I actually considered having it colored, but that's stupid too, because then I don't have it next summer, when I don't want to 'do' black anymore.

I have 4 bags: An 11 year old Vuitton Noé black epi (it's my big bag, which can contain 'everything', and I will never part with it), a brown computer bag, the turquoise 'silly' one, and a party bag, which is a small vintage Mandarina Duck Tank bag.

On top of that I have 2 photo bags (a big one with room for lenses, a sandwich and my water bottle, and a small one for my camera only), a trolley and a suitcase.

These bags cover all my needs, so a new one will become an 'addition'.

But the turquoise one screams against the sky now with all the light going, and it tricks my color perception, so it will  probably become worse, when winter is here! So maybe - maybe I will buy the black bag anyway.

But I bought something... :-)
Have a great weekend!

No comments:

Post a Comment