Friday, June 7, 2013

Designer Phillip Lim og mine solbriller - Designer Phillip Lim and My Sunglasses

Jeg skulle have repareret mine clip-on solbriller, som jeg købte for 8 måneder siden, men som er spontant 'hoppet af' de sidste par måneder, og servicen i brilleshoppen fejlede intet. Solbrillerne blev repararet med det samme. På vej tilbage i det gode vejr, tog jeg mig en latte (som jeg ikke har taget et billede af, selvom der var det fineste mønster på toppen - jeg kan ikke holde til flere latte-billeder!) og læste lidt et magasin, der lå der. Det var modemagasinet DANSK. Jeg læste et interview med designeren Phillip Lim, som bl.a. siger at han frygter ... "modeindustriens fart og hvor den er på vej hen ... vi tænker ikke på, hvordan tøjet skal føles, eller hvordan det laves". Han taler om, at tøj skal føles behageligt. 10 points til Phillip Lim. Det ville jeg hilse velkommen, for der laves oceaner af tøj, men det meste er hverken lavet med omhu eller til kvindekroppe. Mere kvalitet, mindre kvantitet, tak.


I needed to have my clip-on sunglasses repaired. I bought them 8 months ago, but they have spontaneously 'jumped off' the last couple of month, and I got the best service in the shop. They were repaired immediately. The weather was great today, so I decided to have a latte (which I haven't taken a photo of, even though it had a great pattern on top, I simply cannot stand more latte photos!) and I found a magazine there. It was the fashion magazine DANSK. I read an interview with the designer Phillip Lim, who said that he fears ..."the the pace of the fashion industry, and where we are taking it ... we are not appreciating how the clothes should feel, or how they should be made". He talks about that clothes should feel good to wear. 10 points to Phillip Lim. I would welcome that, because so much clothes are made, but not well made and not for women's bodies. More quality, less quantity, thank you.

No comments:

Post a Comment