Thursday, December 6, 2012

Redningsaktion - Rescue Mission

Tidligere har jeg skrevet om min ønskeliste, se den 28. november, og da jeg skulle fotografere det vedhæng til den halskæde, som jeg ønsker mig, kom jeg i tanker om, at jeg havde set nogle flotte eksemplarer af planten husløg, der var hvide. Jeg købte en, gik hjem og fotograferede - og opdagede, at den var spraymalet med noget, der ligner vådrumsmaling. Så jeg har været på redningsaktion og har fået det meste maling vasket af, og jeg håber, at den vil overleve. For det første fordi jeg ikke kan lide, at man gør så underlige ting ved levende planter, og for det andet fordi jeg synes, at den har en meget smuk form.



I have earlier written about my wish list, see November 28th, and when I should take a photo of the pendant to a necklace I want, I remembered that I had seen some beautiful plants, Sempervivum, House Leeks, but these were white. I bought one, went home, took photographs - and discovered that the plant was spray painted with something looking like bathroom paint. So I have been on a rescue mission washing off most the paint, hoping that it will survive. As no. 1 because I don't like that anyone does so weird things to living plants, and second because I think that it has such a beautiful form.

No comments:

Post a Comment