Saturday, September 22, 2012

3. Hvordan kom det så vidt? - How did it go that far?


Please click the photo to see the whole text

Min familie har altid været fyldt med dejlige, meget talentfulde mennesker. Alle kunne noget med sine hænder og kunne se muligheder i ting, der ”bare” lige skulle males, sys om, eller ordnes på anden vis.
Jeg er selv rimelig handy, og da jeg også er eneforsørger, tog jeg gerne imod ting, og jeg fik mange gode, som jeg ”bare lige” skulle have tid til at ordne. Så der stod og lå projekter rundt omkring i mit hjem og ventede på at blive ordnet, og jeg fik mere og mere travlt. Jeg var faktisk ikke klar over, hvorfor jeg blev så stresset, men at finde noget i huset var umuligt, og rengøring var blevet et mareridt, hvor jeg hvert andet minut stødte på noget, der gav mig dårlig samvittighed.
Så fik jeg et kombineret chok og wake-up-call!
Til min søns fødselsdag blev der taget billeder. Da jeg så dem, måtte jeg erkende, at jeg boede på et loppemarked!
Jeg var ved at blive kvalt i ting! Fysisk og mentalt.
...fortsættes...



How did it come so far?

My family has always been filled with wonderful, very talented people. Everybody had a talent one way or another and they could see possibilities in stuff, which “just” had to be painted, mended or fixed somehow.  
I am pretty handy myself  and being a single parent, I never said no to things offered to me. I got a lot of good thing, which I “just” should find the time for to make really nice. So different projects were lying around my home waiting to get fixed, and I got more and more busy. I really didn’t realise, why I got so stressed, but I couldn’t find things when I needed them, and to clean house became a nightmare, because every other minute I would find a project, which made me feel guilty.
Then I got a combined shock and wake-up-call!
Photos were taken at my son’s birthday. When I saw them, I realised that I was living in a flee market!
I was suffocated! Physically as well as mentally.
...to be continued ...

No comments:

Post a Comment