Saturday, September 29, 2012

9. Tag en beslutning - Make a Decision


Click the photo to see the total text

Her er mit elskede skab. Skabet, der indeholder alle mine vigtige papirer. Både om min økonomi og .lign., de kurser jeg går til, mine fritidsinteresser. Stort set mit liv.
Jeg elsker det, fordi jeg har bestemt, at jeg ikke skal have mere dokumentation eller papir, end det kan indeholde, og det tvinger mig til at revidere regelmæssigt. Jeg tvinger mig selv til at tage stilling til, om det papir, som jeg tidligere bare ville smide det ned i en skuffe, er vigtigt nok til at gemme. Når skabet er fyldt, kigger jeg det igennem, og der bliver altid luft, fordi der er ting, der ikke er relevante mere. Det er kærlighed under tvang. Men jeg føler, at jeg holder fokus, så jeg ikke udvander mit liv med at gøre 10 ting halvgodt, men at jeg gør 3 ting rigtig godt.




Here is my beloved cabinet. The cabinet which contains all my important papers. About i.e. my economy, the classes I take, my hobbies. In short – my life.
I love it because I have decided that I shouldn’t have more documentation or papers than it can be in the cabinet, and it forces me to revise regularly. I force myself to make a decision about if that piece of paper, which I earlier just would throw into a drawer, is important enough to spare. When the cabinet if filled , I go through it, and I can always get space, because lots of papers are not relevant after some time. It is love under force. But it makes me feel that I keep focus, so I don't spread myself thin by doing 10 things almost well, but I do 3 things really well.


No comments:

Post a Comment